PERQUÈ TEMES ARTISTICS?

Perquè es important per mi introduir cada setmana entrades al blog de temes artístics?
Ells llenguatges artistics, aporten a la vida unes actituds d' investigació, exploració, i per sobre de tot de creativitat, i de gaudir de plaers infinits. Ara mateix mentre escric aquesta entrada, escolto música  de jazz, és un plaer molt gran, connectar amb records i escoltar la música.
Recordo fa molt anys vaig anar a veure una exposició de Chillida, i aquestes construccions em van aportar una reflexió sobre l'espai, en aquell moment  jo treballava amb grups d'infants i veure aquella exposició  em va donar eines de com proposar als infants propostes de moviment sobre l'espai. I reflexionar sobre el concepte d'espai i de temps.
La música i el moviment, em portaven a sentir , quines emocions em provocaven les músiques. En moments dificil de la vida sabia quina música necessitava sentir per sortir de determinats estat d'anims. Quan arribava  un CD, nou el posava i em movia amb aquella música, i a més del plaer del moviment, es movia dins meu una gran quantitat d'emocions, i tambe d'ideees o records.
Vaig anar a visitar Reggio D'Emilia a Italia, vaig visitar una llar d'infants on bàsicament treballaven amb el color, el dibuix i la pintura. Vaig estar visitant aquestes escoles 3 o 4 dies i no vaig poder dormir cap nit de forma tranquil.la, el color era molt estimulant i també ho eren  les formes, i l'estimul anava directa, a una gran varietat d'emocions i a la reflexió pedagogica. Va ser una experiència brutal, us imagineu el que debia ser per aquells infants, la quantitat d'estimuls  amb el que passaven el dia i en conseqüencia de la construcció de la seva identitat com a essers humans.
Durant anys he treballat amb el moviment, la música, el dibuix i la paraula
Sóc molt sensible a qualsevol dels llenguatges artístics, l'art no et permet que t'apoltronis, i facis una vida de rutina. La música, el moviment, la pintura i el color en general, i l'escriptura són un do de la humanitat, que ha fet que esser humà, estigui sempre en moviment buscant i aportant a les comunitats les seves cerques i les seves troballes.
A vegades hi ha persones que valoren l'art com quelcom lligat a l'ecconomia, als diners, això és una realitat, però nosaltres veiem l'art com una recerca que ens ajuda a crèixer ihi ha gaudir del que l'altre a expessat ha construit.
Ara mentre escrivia m'ha vingut al cap una experiencia que es va fer a Alemania en un institut de secundaria.
ESTO ES RITMO!


Sir Simon Rattle ha escogido La Consagración de la Primavera en su debut como director de la Filarmónica de Berlín. La orquesta está en el foso y, sobre el escenario, más de 250 escolares alemanes de todas las edades y razas se mueven al ritmo de la música.Horas, días y meses de trabajo desembocarán en un experimento artístico y pedagógico único. (derechos KARMA FILMS)
Segur que ha youtube trobareu la pel.licula sencera. Us la recomano.
Una experiència emocionant!!!!
Ara recupero aquest records, perquè no vull perdre aquesta actitud de crear i construir la etapa que estic vivint  amb la plenitud que dona l'art, i la creativitat com a eina per afrontar la vida.
Espero que gaudio, de les propostes que us aniré fent, estic oberta a publicar les vostres fotos,  escrits, dibuixos, videos de Dansa.

Comentaris