VIVÈNCIA PERSONAL COHERÈNCIA CARDÍACA


Quan jo estava fent la formació de master en el master de;sofrologia, va arribar a les meves mans un llibre de David Servan-Screiber, curación emocional, va ser un llibre que vaig fer servir molt i el seu autor metge i psiquiatre el vaig estimar molt, de jove el Dr. David va tenir un cancer amb mal pronóstic ell va començar la següent investigació i va viure un munt d'anys, quan va morir jo em vaig sentir molt sola i triste i vaig pensar que havia mort un ran suport de la humanitat.
Hi ha  7 propostes per que cada persona pugui utilitzar la que millor li convingui, a mi hi ha una que em va captivar "la coherència cardíaca", i em va posar una estratègia a les meves mans de molta importància.
El COR I EL CERVELL ESTÀN CONNECTATS, i aquesta realitat marca la nostra vida saber-ho ens dona la possibilitat d'intervenir per controlar el nostre estress.
Aquesta coherència entre el cor i el cervell emocional estabilitza el sistema nerviós autonom, el equilibri simpàtic i para-simpàtic.Una vegada eh trbat l'equilibri, ens trobem en una situació òptima per fer front a les eventualitats.
Així queda clar que el cor facilitat el funcionamnet del cervell. La coherencia del ritme cardíaca afecta directament al funcionament del cervell.
La pràctica d'aquesta coherència influeix en els plans, físic, emocional, i social-
.
PRÀCTICA

  • respiració profunda
  • posar la mà al cor
  • deixar espai pel cor ampliar l,espai que ocupa
  • respirar pel cor, escalfar l,espai del cor
  • connectar amb un pensament positiu
  • activar qualtat positives de la personalitat
La coherència provoca la calma interior, però no és un mètode de relaxació, :és un mètode d'acció.
Imatge relacionada


Comentaris